Grigiškių „Šviesos“ gimnazistų įspūdžiai iš Hagaskoli, Reikjaviko, Islandijos 06/12/2015-13/12/2015

Euforija, džiaugsmas, šypsena veide vis dar yra išlikusi Grigiškių „Šviesos“ gimnazijos mokinių ir mokytojų veiduose, praėjus mėnesiui po kelionės į vieną iš nuostabiausių šalių- Islandiją.

Bet pradėkime nuo pradžių... 2015 m. gruodžio 6 d. dvylika gimnazistų ir dvi mokytojos iš Grigiškių „Šviesos“ gimnazijos ir dvylika mokinių bei dvi mokytojos iš Latvijos Livanu 1. vidusskola pasileido į intriguojančią Nordplus junior projekto „Ką reiškia būti patriotu XXI amžiuje“ kelionę, kurios tikslas buvo  aplankyti nuostabiausius draugus iš Hagaskoli, Reikjaviko.

Pirmadienį visi drauge gerai leidome laiką mokykloje: susipažinome ir susiradome dar daugiau draugų, dalyvavome dramos pamokoje, kurioje mokėmės islandų kalbos ypatumų. Po skanių ir sveikuoliškų pietų  sprendėme kryžiažodžius, susijusius su Kalėdomis: bandėme atrasti panašumų ir skirtumų Kalėdų šventimo tradicijose ir papročiuose. Dieną vainikavo sporto varžybos ir maudynės termo baseine po atviru dangumi.

Kadangi pirmadienio naktį mus užklupo audra, pakeitę antradienio planus vykome pasigrožėti Seltún karštosiomis versmėmis, aplankėme juodojo smėlio paplūdimį bei išsimaudėme Žydrosios lagūnos (The Blue Lagoon) geoterminiuose baseinuose, kurių vanduo turtingas druskomis, mėlynai žaliais dumbliais, siera, baltuoju silicio dioksidu ir kitais mineralais.

Čia iš karto pastebėjome Baltijos šalių ir Islandijos kraštovaiždio skirtumus: po užklotu sniegu matėsi juodi lavos kalnai. Vakarą vainikavo mokykloje organizuotas Kalėdinis šokių pokylis, kuriame šokome iki nukritimo.

Trečiadienį skyrėme Islandijos istorijai ir kilmei, tad apsilankėme Reikjaviko nacionaliniame muziejuje. Netradicinė pamoka sužavėjo mus visus: darbas vyko grupėse, mokiniai bei mokytojai turėjo kuo greičiau išspręsti kryžiažodį, o atsakymus galėjo surasti tik atsakę į užduotus klausimus ir atradę tam tikrą eksponatą muziejuje.

Po turiningos ir informatyvios pamokos visi patraukėme į Reikjaviko centrą. Aplankėme koncertų rūmus, didžiulį uostamiestį, vieną įžymiausių skulptūrų Sólfarið (The Sun Voyager- saulės keliautojas). Ši laivo skulptūra - tai odė saulei, šviesos ir vilties simbolis, sukurtas siekiant paminėti Reikjaviko miesto 200-ąsias metines. Šis miestas savaip užbūrė kiekvieną, ypač, kai apžvelgėme jį iš viršaus-nuo  Hallgrímskirkja bažnyčios bokšto.

Ketvirtadienį buvome pakerėti Islandijos gamtos, nes vykome į šalies pietus, kur aplankėme Þingvellir nacionalinį parką, Gullfoss  krioklį ir Haukadalur geizerių slėnį. Ten stebėjome vieną iš nuostabiausių gamtos stebuklų- geizerio Strokkur išsiveržimą. Beje, turėjome apsišarvuoti kantrybe, nes geizeris išsiveržė tik po 8-10 minučių. Didelį įspūdį paliko ekologiška ferma, kurioje ištisus metus šiltnamiuose auginami vieni iš skaniausi mūsų ragautų pomidorų. Fermos šeimininkas aprodė mums savo ūkį- buvo kiek keista, kad galima taip suderinti, rodos, nesuderinamus dalykus - pomidorų auginimą ir tradicinių islandiškų žemaūgių arkliukų veisimą. Bet, pasirodo, reikia tik didelio noro ir užsipyrimo, kad pasiektumei savo svajonę.

Nors grįžome pavargę, nei vienas neatsisakėme galimybės praleisti visos nakties mokykloje stovyklaudami. Miegas išgaravo vos pradėjus žaisti sporto ir lavinamuosius žaidimus bei kuriant įspūdingas Kalėdines  inscenizacijas.

Penktadienis atėjo nelauktai. Visi apsnūdę, bet darbingai nusiteikę, klausėmės paskaitos apie Islandijos Kalėdų senelius - Yule Lads (pasirodo, jų yra net 13) bei dalyvavome darbų pamokoje, kurioje galėjome pasigaminti aplikaciją ant drobės su Islandijos paukščio simbolika.

Dieną vainikavo Hagaskoli direktoriaus padėkos kalba ir sertifikatų dalinimas. O mokiniai savo nuomonę apie projektą turėjo išreikšti parašydami 5 atsakymus į klausimą, ką jiems reiškia šis Nordplus Junior projektas.

 Visi vienareikšmiškai parašė, kad šis projektas-tai viena iš galimybių pažinti naujas kultūras ir papročius, susirasti draugų, pažinti ir pasimokyti naujų kalbų. Taip pat tai yra puiki proga patobulinti anglų kalbos žinias. Jų manymu, dėl tokių projektų mokiniai nugali savo bendravimo baimes ir atsikrato stereotipų, tampa atsakingesni už save, savo artimus, draugus, mokyklą ir, žinoma, šalį. O svarbiausia, kad jie jaučiasi esą savo šalies atspindžiu- patriotu.

Tačiau viskas, kas turi pradžią, turi ir pabaigą. Taigi, po septynių dienų viešėjimo teko vėl krautis lagaminus, tik šį kartą su ašaromis akyse. Bet labai nenusiminėme, nes mūsų laukia dar vienas susitikimas Latvijoje 2016 m. pavasarį.

Daugiau informacijos rasite: https://whatitmeanstobepatrioticinthe21stcentury.wordpress.com/